درباره ما
v تاریخچه و انتخاب اپراتور اول خصوصی پست در مزایده رگولاتوری:
اپراتوراولخصوصی پست ایران،باهدفدستیابی عموم مردم به خدمات متنوع وباکیفیتپستی منطبق با روزآمدترینپیشرفتهای فناوری ارتباطات،پروانهیرسمی فعالیت خود را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دراسفندماه1396دریافت کرد.
گستره فعالیت این اپراتور،درعرصهارتباطات، تنظیم و اعمال سیاستهاو راهبردهای کلاندرزمینهبرنامهریزی،تأسیس، تجهیز و توسعه واحدهای پستی و گسترش خدمات پستی به سراسر کشورو سایرکشورها می باشد.
لذا در راستای اجرای اصل۴۴قانون اساسی و قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، در مزایدهی انتخاباپراتورهایپستی که توسط وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات برگزار گردید،بهعنواناولین اپراتورخصوصی پست ایران برگزیدهشدهاست .
v چرا خصوصی سازی بازار پست:
فقدان منابع مالی جهت سرمایه گذاری در بخش پست، توسعه شبکه پستی با توجه به دست و پا گیر بودن قوانین و مقررات دولتی در تصمیم گیری، بی انگیزه بودن کارکنان دولتی به دلیل سوِء مدیریت و نیاز بازار به چابکی درارائه خدمات پستی مدرن و نوآورانه، تصمیم سازان کشور را بر آن داشت که به منظور رفع مشکلات و پاسخگویی به چالش های فوق نسبت به ایجاد اپراتورهای پستی بخش خصوصی اقدام نمایند.
v نقش ما در خصوصی سازی بازار پست:
امروزه با گسترش بازارخدمات پستی؛ تمام کسب و کارها نیازمند پلتفرمهای هوشمند هستند که نه تنها پاسخگوی نیاز مشتریان و مقرون به صرفه باشد، بلکه راه حلهای مدرن برای چالشهای روز صنعت لجستیک و زنجیرهی تأمین را داشته باشند. لذا با توجه به اینکه هر روزه نحوهی اجرای عملیات شرکتها تغییر میکند، به روز بودن و تطبیق با این تغییرات، نشانهی مدیریت لجستیک موفق است.
اپراتور اول خصوصی پست ایران با ایجاد پلتفرمی هوشمند و با در نظر گرفتن سیاستهای خصوصی سازی بازار پست توانسته تحول و دگرگونی دراین صنعت به وجود آورد. تجربه گواه این است که هر گاه خدمتی «شفافیت»، «سهولت»، «سرعت» و «امنیت» به ارمغان آورد، مشتریان به صورت گسترده از آن استقبال میکنند و پذیرای آن خواهند بود. در این راستا اپراتور اول خصوصی پست ایران با استفادهاز سامانه پردازش محور در کسبوکارها، بهرهبرداری از سامانههای دانش محور (Knowledge Base) و استفاده از رسانههای هوش تجاری (Business Intelligent) موفقیت خود را تضمین مینماید.
v اپراتور اول خصوصی پست ایران چیست؟
پلتفرمی است، با شبکه ای یکپارچه، قابل توسعه و کارآمد به نام فراپست، متشکل از فعالان حوزهی پستی و ارتباطات میان این اعضا، که معماری دقیق این شبکه توسط اپراتور، منجر به استاندارد سازی، ارتقا و بهبود کیفیت خدمات پستی و ارتباط بهینه میان اعضا این شبکه می شود .
اپراتوراول با جذب فعالان پستی و ایجاد ارتباطات متنوع میان این اعضا، که برخی استارتاپی و برخی دارای سابقه فعالیت شش دهه درحوزه خدمات پستی هستند، قادراست با استفاده از نرم افزارکارآمد و جامع خود جهت ارایه خدماتی ازجمله قبول، جمع آوری، تجزیه و مبادلات، ارسال و توزیع و ....، هم افزایی بین فعالان پستی را با یکدیگر توسعه دهد.
v کار ما:
- ایجاد شبکه فراپست، متشکل از کلیه فعالان پستی و زنجیره ارزش خدمات پستی که با اپراتور اول قرارداد همکاری امضا می نمایند. در این شبکه، فعالان از خدمات و مزیت های یکدیگر در توسعه واحدهای خود استفاده نموده که منجر به افزایش کیفیت و ترافیک خواهند شد.
- هماهنگی در ارائه کلیه خدمات پستی در بسترهای فیزیکی و الکترونیکــی، مالــی و مدیریت زنجیره تامین و لجستیک با استــفاده از فناوری های نوین اطلاعات و ارتباطات.
- بررسي، مطالعه و شناخت هرچه بيشتر چالش ها و نيازها درحوزه خدمات پستي، در جهت ارایه راهکارهای مناسب و تهیه برنامه های مدون به منظور رفع چالش.
- تهيه و تنظيم برنامه هاي استراتژیک جامع به منظورانجام خدمات پستي (قبول، حمل، مبادله و توزيع مرسولات، امانات پستــي و مرسولات تجارت الکترونیک و …) و خدمات جانبی مرتبط، در سراسر كشور و نظارت و هماهنگي در حسن اجراي آنها.
- شركت در مجامع و اتحاديه هاي جهاني و منطقه اي پست به منظور تبادل نظر و ارتقا کیفی استانداردهای پستی، جلب مشارکت های بين المللي در زمينه بهينه سازي شبكه های پستي و افزایش ترافیک خدمات بین الملل پستی.
❖ارزش هایی که ما ایجاد می کنیم:
الف ) ارزش هایی که اپراتور اول خصوصی پست ایران برای فعالان پستی ایجاد می کند :
- توسعه بازار
- افزایش ترافیک
- کاهش هزینه ها
- حمایت های قانونی و صنفی و تسهیل فعالیت و پشتیبانی از فعالان پستی
- خدمات نرم افزاری با ایجاد بستر مناسب برای هم افزایی فعالان پستی و ارتباطات متنوع میان آنها
- استفاده از مجوزهای اپراتور اول در عرصه داخل و خارج از کشور
ب ) ارزش هایی که برای متقاضیان خدمات پستی ایجاد می کند :
- ·سهولت دسترسی و کاهش نرخ خدمات پستی
- ·خدمات نوآورانه و مدرن پستی
- ·خدمات نرم افزاری با کاربرد آسان، کامل و مطمئن با مزیت رقابتی
- ·قابلیت رهگیری و تعیین سرنوشت مرسوله ی پستی و اطلاع رسانی در مراحل مختلف پستی
- ·خدمات سفارشی مبتنی بر نیاز مشتری
❖مشتریان ما چه کسانی هستند؟
- شرکتهای فعال در حوزه خدمات پستی و پست مالی (عضو شبکه فراپست)
- متقاضیان خدمات پستی شامل (کسب و کارهای تجاری، کسب و کارهای تجارت الکترونیکی ، بانک و بیمه و سایر افراد حقیقی و....)
- متقاضیان خدمات پست مالی
v مسئولیت های اجتماعی:
خدمات پستی ذاتا باعث کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهری و بین شهری می گردد، از این رو اپراتور اول خصوصی پست ایران، با ایجاد کمپین های هوای پاک حمایت خود را از محیط زیست ابراز می نماید. از طرفی نسبت به محيط و جامعه مدنی پيرامونش احساس وظيفه عميقی داشته و با حذف كاغذ از روال اداری سعی در حفظ محيط زيست دارد و با اتكا بر دانش و نوع فعالیت خود در تمام شرايط بحرانی و حوادث غیرمترقبه در كنار هموطنان خويش است و از تمام توانمندی خود درجهت خدمت رسانی استفاده مي نمايد.