فکر فاخر
اولین جلسه هم اندیشی
موضوع: بررسی راه کارهای ایجاد ارزش افزوده با استفاده از پـروانه کــسب و کار پــســت اول
خلاصه موارد مطروحه: بررسی و شناخت ارزش های قابل ایجاد و توسعه در شبکه پست اول مانند:
1_ امکان ارائه سرویس جدید (ترکیبی) ، 2_ امکان بازطراحی سرویس های موجود ، 3_ ایجاد شبکه فروش مویرگی بازار به بازار در هر استان برای با عنوان زائر بازار آهو 4_ حمایت اعتباری برای قبول بستههای CODدار و جذب بسته 5_ ورود به بازار جدید 6_ اخذ مجوز جابجاییهای خاص (وزارت بهداشت، دامپزشکی و ...) 7_ ایجاد Gathering plan 8- Cobranding
9_ توسعهی بازار و حمایت در جذب بسته 10_ حمایت در ارتباط با مسائل مربوط به کالای قاچاق(کالا و مواد مخدر- بازار کالاهای قانونی که قبلا قاچاق محسوب می شدند) 11_ حمایت در زمینه اصناف (هزینهی بارنامه) و اماکن (تابلو و گواهی جایگزین جواز کسب) 12_ حمایت از ایجاد خدمات با قیمت متفاوت
13_ خدمات مکان محور (بر مبنای نقشه) 14_ خدمات کیف پول وcryptocurrency
15_ ارائه ساز و کار( فرآیند و نرمافزار CRM)شکایات و غرامتها 16_ ارایه طرح کمک به مستضعفین روستایی و بسته های حمایتی ( joint venture for example karmaneek company)
نظرات اتاق فکر:
1- تهیه پرزنتیشن برای فعالان پستی و مشتریان
2- مطالعه ظرفیتهای پروانه و ایجاد و افزایش ارزشهای مطابق با نیاز مشتریان و فعالان پستی
3- ارائه ارزشها و مزیت های رقابتی
4- ایجاد زیرساختها و تکنولوژیهای روزمطابق با CORE BUSSINESS
5- تهیه RFP و مستندات لازم برای توسعه شبکه، آی تی و زیر ساخت های لازم مطابق با ظرفیت پروانه مانند:CRM، پست مالی و .......
دومین، سومین و چهارمین جلسه هم اندیشی
موضوع: پست مالی
خلاصه موارد مطروحه: طی جلسات دو، سه و چهار به بررسی و تحلیل مقالات در خصوص وی چت، کیف پول و پست مالی پرداخته شد.
نظرات اتاق فکر:
1- قرار شد طبق نظر مهندس کرباسیان Aygregator کیف پول در پلتفرم پست اول راه اندازی شده و از طریق مجوزهای پست مالی که در اختیار اپراتور میباشد پیگیری میگردد.
2- طبق نظر مهندس کرباسیان قرار شد ارز دیجیتال مختص پست اول ایجاد گردد و در اختیار مقتضیان قرار گیرد.
3- در مورد نظر فوق به عنوان دو فریت رقابتی برای فعالان پستی و مشتریان پلتفرم در شبکه عنوان گردد.
پنجمین جلسه هم اندیشی
موضوع: بازار بزرگ تهران
موارد مطروحه: در این جلسه پرزنتیشن کاملی در خصوص شناخت بازار بزرگ تهران و ظرفیت های حمل بار در موقعیت های مختلف مکانی و نیازمندی های زیرساختی مورد بررسی قرار گرفت.
نظرات اتاق فکر:
1- تهیه اکشن پلن و استراتژی جهت قرارداد شهرداری 2- شناسائی نقاط مختلف و nich market مناسب جهت استقرار و تعداد دفاتر لازم جهت فعالیت وانتها و پیکهای منطقه 3- ساماندهی باربریها و شرح نیازمندیهای شروع پروژه 4- تهیه مستندات جهت ایجاد سامانه، ساماندهی باربریها و تهیه rfp
تبلیغات و مارکتینگ
ششمین جلسه هم اندیشی
موضوع: تحلیل و ارائه راهکار کسب و کـاربا توجه به شیوع بیماری کرونا
موارد مطروحه: در خصوص کرونا و تحلیل شرایط فعلی پرزنتیشنی ارائه گردید مبنی بر شرایط فعلی کسب و کارها که نشان می دهد بسیاری از کسبوکارهای سنتی که برای همنوایی و همخوانی با تکنولوژی آمادگی لازم را نداشتند و با بحران و کسادی مواجه گردیدند. برعکس کسب وکارهای اینترنتی توانستند از فرصتهای بینظیر کرونا نظیر قرنطینه و فاصلهگذاری اجتماعی بهره گرفته و به رشد قابل توجهی درحوزههای کسب وکار دست یابند که علاوه بر منفعت فردی یا سازمانی، جامعه نیز از مواهب آن به خصوص در بهرهگیری از فرصتهای برابر برای دستیابی به کالا و خدمات برخودار گردید که نوعا میتوان به جلدهایی از تحقق عدالت اجتماعی در این زمینه اشاره نمود.
نظرات اتاق فکر:
1- قطعا لایف استایل پس از کرونا و در حین کرونا متفاوت خواهد بود.
2- تجارت الکترونیکی رشد بسیار زیادی خواهد داشت و کرونا به عنوان فرصتی است برای رشد کسب و کارهای مبتنی بر تجارت الکترونیکی و لجستیک 3- راهاندازی سریع گیتوی و ebazar جهت شروع و تسریع فعالیتهای تجارت الکترونیک 4- جذب فروشگاههای بزرگ در پلتفرم و ایجاد شبکه تجارت الکترونیکی
هفتمین جلسه هم اندیشی
IOTموضوع: اینترنت اشیا
خلاصه موارد مطروحه: طی جلسه هفتم به بررسی و تحلیل مقالات در خصوص اینترنت اشیاء پرداخته شد
نظرات اتاق فکر:
1- بررسی اکشن پلن هاب و ارائه راهکار استفاده از IOT در روال سورتینگ 2- استفاده از چیپستهای هوشمند در بستهبندی و در حین سورتینگ کالا برای رهگیری هوشمند 3- راه اندازی IOT در مراحل لجستیک و تجارت الکترونیک در شرکتهای عضو پلتفرم پست اول میتواند به عنوان مزیت رقابتی مطرح شده و باعث جذب مشتریان و فعالان گردد.
هشتمین جلسه هم اندیشی
IOTموضوع: اینترنت اشیا
خلاصه موارد مطروحه: طی جلسه هفتم به بررسی و تحلیل مقالات در خصوص شبکه سازی پرداخته شد
نظرات اتاق فکر:
1- تحلیل و شناخت گروه های شبکه سازی تجاری پستی 2- توسعه و ساخت بیزینس شبکه تجاری بین المللی برای پست اول (BNI) 3- تشکیل کارگروه گروه های متفکر در شبکه سازی تجاری پستی 5- گروه های خدمات اجتماعی 6- دعوت و شرکت در انجمن های حرفه ای در شبکه سازی تجاری 7- شبکه سازی تجاری آنلاین 8- شبکه سازی ذی نفعان داخلی و خارجی
نهمین جلسه هم اندیشی
موضوع: روابط حاکمیتی، بررسی قوانین پستی مورد نیاز برای کسب و کار بهتر
موارد مطروحه: طی جلسات نهم تا چهاردهم در رابطه با مکاتبات انجام شده از طرف سازمان تنظیم و مقررات با اپراتور اول و بالعکس، استراتژی پاسخگویی به نامه ها، شرکت در مذاکرات و سایره روابط حاکمیتی با بررسی و تحلیل اصول حاکم بر پروانه، ظرفیت های پروانه، اساسنامه و ... پرداخته شد.
کلیات مواردمطرح شده شامل: 1- شناخت اهداف پست اول جهت دریافت مجوز اپراتوری 2- تهیه چارت SWOT جهت تحلیل پیشنهاد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی 3- تهیه قوانین، بندها و تبصره های قابل استناد از اصول حاکم بر پروانه، ظرفیت های پروانه، اساسنامه و ..