سیمرغ
رونمایی از اولین اپراتور خصوصی پست کشور
فکر فاخر
همه در کنار هم
تمهیدات پست اول در بحران کرونا
به وقت تغییر
یک آهنگ تازه
ما یک خانواده ایم
اعضای شبکه پست اول
رونمایی از اولین اپراتور خصوصی پست کشور
فکر فاخر
همه در کنار هم
تمهیدات پست اول در بحران کرونا
به وقت تغییر
یک آهنگ تازه
ما یک خانواده ایم
اعضای شبکه پست اول
در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در صنعت پست و قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران، شرکت ترن پارت تیپاکس در مزایدهی انتخاب اپراتورهاي پستی برگزار شده توسط وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به عنوان اولین اپراتور خصوصی پست کشور برگزیده شده است و مفتخر هستیم با اتکا به 58 سال سابقه ي ارائه ي خدمات پستی در کشور، پروانه ي رسمی فعالیت خود را اسفند ماه 1396 دریافت داشتیم. اولین اپراتور خصوصی پست ایران داراي شبکه اي یکپارچه، قابل توسعه و کارآمد از فعالان حوزه ي پستی و ارتباطات متنوع میان این اعضا است که معماري دقیق این شبکه توسط اپراتور، منجر به استانداردسازي، بهبود، ارتقا کیفیت و کمیت خدمات پستی و رابطه ي میان اعضا شبکه می شود. ایجاد سرویس هاي جدید پستی، هم افزایی میان فعالان صنعت پست، توسعه ي اندازه و ظرفیت بازار و رشد سرانه مرسولات ماموریت هایی است که اپراتور اول به عنوان شرکتی مستقل و نوآور در این صنعت به آن می اندیشد تغییر یابد.
اپراتور اول، به همه فعالان پستی به منزله اعضای یک خانواده مینگرد. از این رو به موازات تمام فعالیتهای زیر ساختی و اجرایی تعامل با همراهان و همکاران پستی خود را در اولویت قرار داده است.شرکتهای متعددی تا کنون در این چارچوب به شبکه پست اول پیوستهاند.
اعضای خانواده فراپست تا کنون حدود 6000 میلیارد ریال در قالب تاسیس ساختارهای تازه یا محصولات جدید در این شبکه سرمایهگذاری کردهاند.
- پست اول فاخر ایرانیان با اخذ پروانه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تسهیلگری فعالیتهای پستی را با ایجاد شبکه پستی در سطح کشور و استفاده از نرمافزار متصل به سازمان تنظیم مقررات را ایجاد نموده تا تمامی فعالین پستی بتوانند با اتصال با آن از امتیازهای زیر استفاده نمایند
2- اجازه فعالیت پستی در سطح کشور با لگو و برند خودشان
3-استفاده از تعرفههای پستی مصوب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
پیگیری شکایات مشتریان از سوی سامانه 195 برای اطمینان خاطر مشتریان از نحوه صحیح خدمت
4-نظارت کامل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تدوین SLA و اجرای آن و بازرسیهای موردی از سوی بازرسین مربوطه
5-پیگیری امور مربوطه به فعالین پستی از سازمانها و نهادهای حاکمیتی به منظور سهولت در تردد مامورین پستی و هماهنگی با ستاد قاچاق کالا و ستاد مواد مخدر و نیروهای امنیتی و انتظامی سطح کشور
6-دارای مجوز استفاده از خدمات پست بین الملل و خدمات پست سریع خارجه
7-تامین زیرساختها
ایجادو توسعه روابط هم افزایانه میان فعالان پستی و تسهیل همکاری میان آنها نیازمند زیر ساختهایی است که مبادله اطلاعات، پول و مرسوله را میان بازیگران صنعت با سرعت، سهولت، کارایی و قابلیت اطمینان بالا امکان پذیر سازد. یکی از مهمترین حوزههای فعالیت پست اول توسعه و راهبری پلتفرمهای نرمافزاری مناسب برای تحقق این اهداف است.
ارتقای بهرهوری و کیفیت خدمات پستی تا سطح استاندارهای جهانی نیازمند سرمایهگذاری در زیر ساختهای فنی و تجاری متنوع یا تشکیل یک زنجیره تامین کارآمد برای پاسخ به نیاز فعالان صنعت پست است. از آنجا که بیشتر ارائه دهندگان خدمات پستی به تنهایی و به طور مستقیم توانایی مالی عملیاتی وارد شدن به چنین سرمایهگذاریهایی را ندارند پست اول با هدف ارتقای عملکرد شبکه پست اول و ایجاد فرصتهای هم افزایی، در این زیر ساختها سرمایهگذاری کرده و امکان بهرهمندی سایر اعضای شبکه از آنها را فراهم آورد.
8- تعریف استاندارهای ارائه خدمات
استاندارهای روشن و عملیاتی یکی از مهمترین زیرساختهای مغز افزاری هر صنعتی محسوب میشود.
تعریف استاندارهای مناسب، برای اعضای شبکه این امکان را فراهم میسازد تا ضمن حفظ استقلال کسب و کارهای خود در فرآیند ارائه خدمات به مشتری نهایی، با حداکثر هماهنگی و کارایی، همچون اجزایی از یک سازمان اجرایی واحد، به یکدیگر متصل شده و به ارائه خدمات متقابل برای استفاده بهینه از فرصتها و زیر ساختهای یکدیگر بپردازند.
تعریف استانداردها و تعیین چارچوبهای کیفیت و مشخصات عملیات پستی، زیر ساخت کلیدی برای شکل گیری معاملات منصفانه و رقابت بر سر ارزش آفرینی میان فعالان صنعت پست و البته تضمین کننده حقوق و منافع مشتری نهایی خدمات است.
9- توانمند سازی اعضا و حمایت از آنان
پست اول باور دارد کارایی و کیفیت عملیات شبکه پست اول بیش و پیش از هر چیزی در گرو توانمندی اعضای شبکه است و با این نگاه،یکی از اصلیترین حوزههای راهبری شبکه پست اول توانمندسازی اعضا و حمایت از آنان است.
مهمترین عناوین خدمات حمایتی و توانمندسازی، شامل آموزشهای مورد نیاز برای تطابق هرچه بهتر با استانداردهای شبکه و بهرهبرداری از زیرساختهای آن ، ارائه مشورتها و آموزشهای مدیریتی، حمایتها و مشورتهای فنی در توسعه زیر ساختها و ارتقای دانش فنی مورد نیاز برای کسب و کار و حمایتهای حقوقی و قانونی از اعضا در برابر مخاطرات حقوقی و دعاوی قضایی است.
10- سرمایهگذاری های راهبردی برای توسعه بازار خدمات پستی کشور
از آنجا که ماهیت مدل کسب و کار پست اول و ارزشهای راهبردی سازمان متمرکز بر توسعه پایدار و بلند مدت اکوسیستم صنعت پست کشور است این مجموعه برای حفظ مزیت رقابتی و کارایی شبکه در دراز مدت و هم چنین توسعه بازارهای تازه بری صنعت پست کشور اقدام به مجموعهای از سرمایهگذاریهای بلند مدت و راهبردی مینماید که اهداف و دستاوردهای آن عبارتند از: تحقیق و توسعه در حوزه فناوریها و فرآیندهای مورد استفاده در ارائه خدمات پستی، شناسایی عمیقتر اقتضائات محیط صنعت، آشنایی دقیقتر با روندهای راهبردی حاکم بر فضای اقتصاد کشور و درک بهتر نیازهای مشتریان و تغییرات آن.
11- حضور موثر در مجامع و اتحادیههای جهانی و منطقهای پست
به منظور تبادل نظر با فعالان پستی در سطح بین المللی و ارتقای کیفی استاندارها با تکیه بر تجارب جهانی و همچنین جلب مشارکتهای بین المللی در زمینه بهینه سازی شبکههای پستی و افزایش ترافیک خدمات بین المللی پستی که در نهایت منجر به ارتقای کیفیت و کارایی عملیات شبکه پست اول میشود.پست اولاستفاده از فرصت برقراری ارتباط با فعالان بین المللی صنعت پست را، بعنوان یکی از حوزههای اصلی راهبری و پشتیبانی شبکه تعقیب مینماید.
در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در صنعت پست و قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران، شرکت ترن پارت تیپاکس در مزایدهی انتخاب اپراتورهاي پستی برگزار شده توسط وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به عنوان اولین اپراتور خصوصی پست کشور برگزیده شده است و مفتخر هستیم با اتکا به 58 سال سابقه ي ارائه ي خدمات پستی در کشور، پروانه ي رسمی فعالیت خود را اسفند ماه 1396 دریافت داشتیم. اولین اپراتور خصوصی پست ایران داراي شبکه اي یکپارچه، قابل توسعه و کارآمد از فعالان حوزه ي پستی و ارتباطات متنوع میان این اعضا است که معماري دقیق این شبکه توسط اپراتور، منجر به استانداردسازي، بهبود، ارتقا کیفیت و کمیت خدمات پستی و رابطه ي میان اعضا شبکه می شود. ایجاد سرویس هاي جدید پستی، هم افزایی میان فعالان صنعت پست، توسعه ي اندازه و ظرفیت بازار و رشد سرانه مرسولات ماموریت هایی است که اپراتور اول به عنوان شرکتی مستقل و نوآور در این صنعت به آن می اندیشد تغییر یابد.
اپراتور اول، به همه فعالان پستی به منزله اعضای یک خانواده مینگرد. از این رو به موازات تمام فعالیتهای زیر ساختی و اجرایی تعامل با همراهان و همکاران پستی خود را در اولویت قرار داده است.شرکتهای متعددی تا کنون در این چارچوب به شبکه پست اول پیوستهاند.
اعضای خانواده فراپست تا کنون حدود 6000 میلیارد ریال در قالب تاسیس ساختارهای تازه یا محصولات جدید در این شبکه سرمایهگذاری کردهاند.
1- پست اول فاخر ایرانیان با اخذ پروانه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تسهیلگری فعالیتهای پستی را با ایجاد شبکه پستی در سطح کشور و استفاده از نرمافزار متصل به سازمان تنظیم مقررات را ایجاد نموده تا تمامی فعالین پستی بتوانند با اتصال با آن از امتیازهای زیر استفاده نمایند
2- اجازه فعالیت پستی در سطح کشور با لگو و برند خودشان
3-استفاده از تعرفههای پستی مصوب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
پیگیری شکایات مشتریان از سوی سامانه 195 برای اطمینان خاطر مشتریان از نحوه صحیح خدمت
4-نظارت کامل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تدوین SLA و اجرای آن و بازرسیهای موردی از سوی بازرسین مربوطه
5-پیگیری امور مربوطه به فعالین پستی از سازمانها و نهادهای حاکمیتی به منظور سهولت در تردد مامورین پستی و هماهنگی با ستاد قاچاق کالا و ستاد مواد مخدر و نیروهای امنیتی و انتظامی سطح کشور
6-دارای مجوز استفاده از خدمات پست بین الملل و خدمات پست سریع خارجه
7-تامین زیرساختها
ایجادو توسعه روابط هم افزایانه میان فعالان پستی و تسهیل همکاری میان آنها نیازمند زیر ساختهایی است که مبادله اطلاعات، پول و مرسوله را میان بازیگران صنعت با سرعت، سهولت، کارایی و قابلیت اطمینان بالا امکان پذیر سازد. یکی از مهمترین حوزههای فعالیت پست اول توسعه و راهبری پلتفرمهای نرمافزاری مناسب برای تحقق این اهداف است.
ارتقای بهرهوری و کیفیت خدمات پستی تا سطح استاندارهای جهانی نیازمند سرمایهگذاری در زیر ساختهای فنی و تجاری متنوع یا تشکیل یک زنجیره تامین کارآمد برای پاسخ به نیاز فعالان صنعت پست است. از آنجا که بیشتر ارائه دهندگان خدمات پستی به تنهایی و به طور مستقیم توانایی مالی عملیاتی وارد شدن به چنین سرمایهگذاریهایی را ندارند پست اول با هدف ارتقای عملکرد شبکه پست اول و ایجاد فرصتهای هم افزایی، در این زیر ساختها سرمایهگذاری کرده و امکان بهرهمندی سایر اعضای شبکه از آنها را فراهم آورد.
8- تعریف استاندارهای ارائه خدمات
استاندارهای روشن و عملیاتی یکی از مهمترین زیرساختهای مغز افزاری هر صنعتی محسوب میشود.
تعریف استاندارهای مناسب، برای اعضای شبکه این امکان را فراهم میسازد تا ضمن حفظ استقلال کسب و کارهای خود در فرآیند ارائه خدمات به مشتری نهایی، با حداکثر هماهنگی و کارایی، همچون اجزایی از یک سازمان اجرایی واحد، به یکدیگر متصل شده و به ارائه خدمات متقابل برای استفاده بهینه از فرصتها و زیر ساختهای یکدیگر بپردازند.
تعریف استانداردها و تعیین چارچوبهای کیفیت و مشخصات عملیات پستی، زیر ساخت کلیدی برای شکل گیری معاملات منصفانه و رقابت بر سر ارزش آفرینی میان فعالان صنعت پست و البته تضمین کننده حقوق و منافع مشتری نهایی خدمات است.
9- توانمند سازی اعضا و حمایت از آنان
پست اول باور دارد کارایی و کیفیت عملیات شبکه پست اول بیش و پیش از هر چیزی در گرو توانمندی اعضای شبکه است و با این نگاه،یکی از اصلیترین حوزههای راهبری شبکه پست اول توانمندسازی اعضا و حمایت از آنان است.
مهمترین عناوین خدمات حمایتی و توانمندسازی، شامل آموزشهای مورد نیاز برای تطابق هرچه بهتر با استانداردهای شبکه و بهرهبرداری از زیرساختهای آن ، ارائه مشورتها و آموزشهای مدیریتی، حمایتها و مشورتهای فنی در توسعه زیر ساختها و ارتقای دانش فنی مورد نیاز برای کسب و کار و حمایتهای حقوقی و قانونی از اعضا در برابر مخاطرات حقوقی و دعاوی قضایی است.
10- سرمایهگذاری های راهبردی برای توسعه بازار خدمات پستی کشور
از آنجا که ماهیت مدل کسب و کار پست اول و ارزشهای راهبردی سازمان متمرکز بر توسعه پایدار و بلند مدت اکوسیستم صنعت پست کشور است این مجموعه برای حفظ مزیت رقابتی و کارایی شبکه در دراز مدت و هم چنین توسعه بازارهای تازه بری صنعت پست کشور اقدام به مجموعهای از سرمایهگذاریهای بلند مدت و راهبردی مینماید که اهداف و دستاوردهای آن عبارتند از: تحقیق و توسعه در حوزه فناوریها و فرآیندهای مورد استفاده در ارائه خدمات پستی، شناسایی عمیقتر اقتضائات محیط صنعت، آشنایی دقیقتر با روندهای راهبردی حاکم بر فضای اقتصاد کشور و درک بهتر نیازهای مشتریان و تغییرات آن.
11- حضور موثر در مجامع و اتحادیههای جهانی و منطقهای پست
به منظور تبادل نظر با فعالان پستی در سطح بین المللی و ارتقای کیفی استاندارها با تکیه بر تجارب جهانی و همچنین جلب مشارکتهای بین المللی در زمینه بهینه سازی شبکههای پستی و افزایش ترافیک خدمات بین المللی پستی که در نهایت منجر به ارتقای کیفیت و کارایی عملیات شبکه پست اول میشود.پست اولاستفاده از فرصت برقراری ارتباط با فعالان بین المللی صنعت پست را، بعنوان یکی از حوزههای اصلی راهبری و پشتیبانی شبکه تعقیب مینماید.
v چشم اندازما:
اپراتور اول پست خصوصی ایران برترین برند خدمات پستی در کشور است که بیشترین سهم بازار خدمات پست کشور را از طریق ارایه محصولات و خدمات نوآورانه پستی و لجستیکی به خود اختصاص می دهد .
v ماموریت ما:
اپراتور اول پست خصوصی ایران به عنوان شرکتی مستقل و نوآور با در نظر گرفتن وظایف حاکمیتی، اهداف خود را با رویکردی بهروز و مدرن ، به صنعت پست پایهگذاری کرده است و در این راستا، به رشد در بسترهای زیر اهتمام دارد؛
۱. ایجاد سرویسهای جدید پستی
۲. همافزایی میان فعالان صنعت پست
۳. توسعهی اندازه و ظرفیت بازار
۴. رشد سرانهی مرسولات