• کمک به تدوین دقیق و روشن و بهینه ‌سازی فرآیندهای رگولاتوری و رفع موانع ناشی از ابهامات فرآیندی در کسب ‌وکارهای پست و لجستیک طرف قرارداد
  • استانداردسازی فرآیندها و حصول اطمینان از ارائه خدمات با کیفیت و متناسب با استانداردهای بین ‌المللی UPU
  • تامین زیرساخت دیجیتال برای دسترسی ساده و کم‌هزینه به سرویس‌های پایه‌ای و ملی مورد نیاز ارائه‌ی خدمات پست و لجستیک
  • ارتباط با نهادهای حاکمیتی خارج از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مانند ستاد مبارزه با قاچاق کالا، راهنمایی و رانندگی، وزارت راه و ترابری، شهرداری‌‌ها و گمرک جمهوری اسلامی جهت تسهیل فرآیند عملیاتی فعالان پستی در موارد مربوط به این نهادها و کاهش هزینه‌‌های ناشی از نامشخص بودن فرآیندها
  • تسهیل حضور فعالان طرف قرارداد در بازارهای دولتی و کمک به فعالان بخش خصوصی جهت رفع انحصارهای دولتی در این بازارها
  • ایجاد زیرساخت‌های ارائه‌ی خدمات به‌صورت ترکیبی و هم‌افزایی بین فعالان پستی برای ارائه‌ی خدمات به مشتریان بزرگ و تامین نیازمندی‌های حقوقی و قراردادی